-->
اكتب ما تود البحت عنه و اضغط Enter
معذرة، فالصفحة التي تبحث عنها في هذه المدونة ليست متوفرة.

السبت، 16 أبريل 2016

During Pharaonic times an artificial waterway already connected the Red
Sea and the Mediterranean. It is reported that in 1850  a canal linked an
eastern Nile arm near Ez-Zagazig with the Bitter Lakes, which at that time
were not yet separated from the Gulf of Suez. This waterway between the
two seas, which passed through the area where we find Cairo today, was silted
up at times, but reconstructed again. Between 1859 and 1869 the Suez Canal,
which runs for over 171 km without locks, was built under the supervision
of Ferdinand de Lesseps. The Egyptian Vice-King had promised to contribute
20,000 workers to the construction. He recruited the men among the fellaheen
population by force. In the hostile deserts thousands died from hunger, thirst
or cholera. The canal exclusively served Europeans in their trade with Asia
by shortening the sea journey by about 40 per cent. It has been continuously
deepened and widened. Today its fairway is about 180–205 m, while its navig-
able depth is 21 m. This allows fully loaded tankers of 170,000 gross register
tons and unloaded tankers of 400,000 gross register tons to pass through it.
However, the maximum capacity of the canal is eighty ships daily

شارك الموضوع عبر :

كاتب الموضوع :

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

بث مباشر

انتظروا البث المباشر للإجابة على تساؤلاتكم

730

بتوقيت مصر

830

بتوقيت مكة المكرمة

مدونة بحث علمي
مدونة بحث عملي تهتم بطرح العديد من البحاث العلمية و المواضيع المهمة و المفيدة التي يحتاجها كل مدون و او مصمم و كل شخص باحث عما يفيده في احتياجاته لتطوير انفسة او البرامج التي يبحث عنها اصحاب مجالات المختصة في جميع التخصصات المختلة هدف الموقع تقديم الخدمات و المساعدات في التطوير و التصميم و كل شئ تقريبا و حظا موفق مدونة بحث عملي
للإتصال بما :Ahmedragab9497@gmail.com
جميع الحقوق محفوظة ل famous egypt

تصميم و تكويد   احمد رجب